E-biznes – przydatna bibliografia

Nie ma nic cenniejszego niż sięgnięcie po dobrą książkę, gdy chcemy poszerzyć naszą wiedzę i umiejętności. Co warto przeczytać stawiając pierwsze kroki w świecie e-commerce, a co w poszukiwaniu nowych inspiracji? Po przejrzeniu dostępnych na polskim rynku pozycji, oto przed Wami jedyna w swoim rodzaju bibliografia e-biznesu.

  • Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2013.

Kompendium wiedzy praktycznej, które przeprowadzi nas przez wszystkie etapy wdrażania nowego e-biznesu. Poradnik zawiera wypowiedzi specjalistów z różnych branży (IT, prawo, HR), które pomogą nam oszczędzić czas i uniknąć popełniania najczęstszych błędów.

  • E-biznes - przydatna bibliografiaOpracowanie zbiorowe, Biblia e-biznesu, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2013.

Specjaliści z wielu dziedzin e-commerce dzielą się swoją rozległą wiedzą praktyczną. Przyjęty entuzjastycznie przez czytelników bestseller, w 2016 roku doczekał się kontynuacji.

  • Maciej Dutko, E-biznes po godzinach. Jak zarabiać w sieci bez rzucania pracy na etacie, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2012.

Książka idealna dla początkujących, którzy wciąż wahają się przed założeniem własnej firmy.

  • Krzysztof Dobosz, Handel elektroniczny, Warszawa: Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, 2012.

Opracowanie wyjaśniające podstawową terminologię i wprowadzające w temat handlu elektronicznego zarówno potencjalnych sprzedawców, jak i kupujących. Może być przydatne również jako podręcznik dla studentów.

  • Łukasz Sosna, E-Biznes. 50 kroków do pozyskania klientów na twojej stronie WWW, Poznań: Wydawnictwo Nakom, 2011.

Krótka książka pomagająca w założeniu i pozycjonowaniu firmowej strony internetowej.

  • Jarosław Królewski i Paweł Sala, E-marketing: współczesne trendy: pakiet startowy, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.

Książka w wyczerpujący sposób zajmuje się kwestią marketingu w e-biznesie. Będzie użyteczna zarówno dla doświadczonych przedsiębiorców, jak i początkujących startupowców i blogerów.

  • Marcin Żukowski. Twoja firma w social mediach: podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2016.

Podręcznik dla początkujących opisujący jak przebić się w mediach społęcznościowych.

  • Maciej Dutko, Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie, Gliwice: Helion, 2015.

Wyjaśnienie najczęstszych wątpliwości prawnych związanych z prowadzeniem firmy w Internecie dla nie-prawników.

  • Monika Nieradka-Bernaciak, Joanna Rodek-Kietlińska, Przedsiębiorca w Internecie. [Kompendium], Warszawa: Wydawnictwo Poltext, 2016.

Praktyczny poradnik przygotowany wykwalifikowane autorki, radców prawnych. Zawiera wzory umów i regulaminów potrzebne przy prowadzeniu każdego e-biznesu.

  • Dominik Lubasz, Handel elektroniczny. Bariery prawne, Warszawa: LexisNexis, 2013.

Publikacja naukowa skierowana głównie do prawników i doświadczonych przedsiębiorców, która w sposób kompleksowy omawia problematykę e-biznesu i związane z nią zagadnienia prawne.

Chociaż przepisy i mody zmieniają się w Internecie z dnia na dzień, podstawowe zasady e-biznesu pozostają takie same. Po przeczytaniu wyżej wymienionych pozycji nie powinniśmy mieć problemu, by zdecydować o tym, czy e-biznes jest dla nas odpowiedni i jak poradzić sobie z najczęstszymi problemami, które mogą nas spotkać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *