billboard

Inwestycja w telebimy i billboardy

Czy inwestycja w billboardy i reklamy wielkoformatowe to dobry pomysł na biznes? Jeśli przejrzeć różne fora internetowe, od razu zauważymy, że nie ma co do tego zgody. Z jednej strony argumentuje się, że rynek reklamy wielkoformatowej w Polsce wciąż jest jeszcze stosunkowo niewielki i znajduje się w początkowej fazie rozwoju, co oznacza że inwestycje w tym sektorze powinny mieć duży potencjał. Z drugiej strony, niektórzy są zdania, że w aktualnej sytuacji ekonomicznej inwestycja w reklamę zawsze niesie ze sobą ryzyko, ponieważ w przypadku mniejszych lub większych zawirowań gospodarczych firmy w pierwszej kolejności tną wydatki na reklamę. Co więcej, branża reklam wielkoformatowych wcale nie jest tak niezagospodarowana, jak sądzą zwolennicy tego rodzaju inwestycji(dotyczy to zwłaszcza większych miast). Jak więc jest naprawdę i jaka jest odpowiedź na pytanie, czy warto zainwestować w billboardy i reklamy wielkoformatowe? Odpowiedzi na to pytanie możesz szukając ofert wykonania druku wielkoformatowego.

Przede wszystkim: dokładny kosztorys

Zanim zdecydujemy się podjąć decyzję o inwestycji w nośniki reklamy zewnętrznej, musimy przeprowadzić dokładne badanie rynku a także sporządzić szczegółowy i realistyczny kosztorys. Ilu przedsiębiorców w okolicy, w której zamierzamy postawić billboard może być zainwestowanych naszymi usługami? Ile dokładnie będzie kosztować nas zakup sprzętu oraz dzierżawa działki i w jakiej relacji będzie to pozostawać do naszych przychodów? Według uśrednionych statystyk, miesięczny koszt dzierżawy działki w atrakcyjnej lokalizacji(duże miasto, ruchliwa droga) wynosi od 6-10 tys złotych. Sam zakup oraz uruchomienie sprzętu będzie nas kosztować od 40 do 200 tys złotych, w zależności od tego, na jaki rodzaj nośnika się zdecydujemy. Warto na chwilę zatrzymać się przy tym punkcie. Oczywiście, koszt zakupu zwykłej, średniej wielkości billboardu jest znacznie niższy, niż w przypadku zakupu telebimu. Z drugiej strony, inwestycja w billboard daje znacznie mniejsze możliwości (możemy dzierżawić nośnik jednemu przedsiębiorcy na określony czas, a do tego będziemy mieli dość dużą konkurencję).

W przypadku telebimów wygląda to zupełnie inaczej: taki ekran jest w stanie wyświetlać kilkadziesiąt reklam w przeciągu paru minut. Co więcej, nie musimy od razu kupować sprzętu: istnieje możliwość wzięcia go w leasing. W Polsce nie funkcjonuje zbyt dużo telebimów(ogromna większość rynku jeśli chodzi o wielkoformatową reklamę zewnętrzną to zwykłe bilboardy), dlatego nawet w dużych miastach nie będziemy mieć do czynienia ze zbyt intensywną konkurencją. Należy jednak pamiętać, że w przypadku telebimów potencjalne grono klientów jest o wiele mniejsze, niż w przypadku zwykłej reklamy wielkoformatowej: nasze usługi mogą zainteresować tylko duże firmy, z pokaźnym budżetem na kampanie reklamowe. Warty wzmianki jest również fakt, że wcale nie musimy inwestować w najbardziej nowoczesny sprzęt: dla reklamodawców o wiele ważniejszy od jakości obrazu, jest rozmiar nośnika. Według oficjalnych danych, właściciele telebimów w największych miastach Polski zarabiają miesięcznie ok. 20 tys złotych. Jeśli założymy, że koszt takiej inwestycji wynosi mniej więcej 200 tys złotych, to widać, że biznes zwraca się już po 20 miesiącach.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz