Artykuły sponsorowane – cena

Artykuły sponsorowane – cena

Dzisiejsza reklama, czy to w czasopismach, czy to w Internecie, nie może być zbyt oczywista, bo jako taka jest zwyczajnie omijana szerokim łukiem przez potencjalnych czytelników. Za dobre i nieoczywiste reklamy trzeba jednak odpowiednio słono zapłacić, a i tak efekty naprawdę dobrych artykułów można odczuć w niedługim czasie.

Jeszcze do niedawna

W sferze marketingowej wiele się zmieniło w ostatnim czasie – na serwisach specjalistycznych czy tematycznych, w wydawnictwach magazynów czy na firmowych blogach potrzebne są rzetelne artykuły, mogące jednocześnie przemycić promocję, jaka w normalnych warunkach pewnie byłaby odrzucona czy pominięta. Jeszcze przed rokiem 2013 za dobry artykuł trzeba było naprawdę dużo wydać. Były to zwykle koszty rzędu 150 do 200 złotych za artykuły z szeroko pojętej branży IT, liczące między 3500 a 5000 znaków ze spacjami. W 2013 roku nastąpił jednak pewien przełom, w którym studenci oraz rodzice przesiadujący na urlopach wychowawczych oraz macierzyńskich są w stanie dorobić do swojej pensji bez wychodzenia z domu. Ceny spadły, ale w wielu przypadkach spadła również jakość oferowanych tekstów.

Od czego dzisiaj zależy cena artykułów sponsorowanych?

Obecnie kwestia cen za tego typu marketing jest nieustalona i zależna od indywidualnych przypadków, prestiżu i wielkości firmy, branży, samego autora tekstu. Zdarza się, że nawet duże firmy płacą swoim pracownikom poniżej 10 złotych za jeden tekst, z drugiej strony artykuły typowo marketingowe, dobrze i solidnie przygotowane powinny nadal kosztować w okolicach 100-200 złotych za artykuł. Ze względu na sporą liczbę zainteresowanych takim sposobem zarabiania nażycie czy dorabiania do pensji stawki mocno spadły, bo chętnych na pisanie nie brakuje. Co prawda teksty czasem mogłyby być zwyczajnie lepsze, ale jeśli można zaoszczędzić, to nie ma co wybrzydzać.

Średnie ceny za artykuły

Najtańsze teksty będą w małych „fabrykach” copywriterskich, do których rekrutowani są wszyscy zainteresowani, bez względu na posiadane doświadczenie czy umiejętności pisarskie. Tam będzie tanio, ale i jakość może pozostawiać sporo do życzenia. Kolejną stacją są copywriterzy – jednoosobowe działalności gospodarcze, którzy mają doświadczenie oraz zapał, a jakość napisanego tekstu poręczają własną marką. Tutaj cena za artykuł będzie średnio wynosiła około 50 złotych – jeśli materiały do napisania artykułu mają być zdobyte samodzielnie, kwota ta się zwiększa. Najdroższe zawsze będą artykuły stricte uważane za sponsorowane, ponieważ wymagają użycia odpowiedniego języka korzyści, poznania produktu i dobrania odpowiedniej szaty literackiej. Najdroższe, specjalistyczne teksty sponsorowane będą kosztować od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy.

Dowiedz się więcej