Pierwszym krokiem do prowadzenia własnego biznesu z perfumami jest otworzenie działalności gospodarczej. W urzędzie miasta bądź gminy należy złożyć formularz ze swoimi danymi, danymi swojej firmy, jej nazwą oraz numerem PKD ze specyfikacją branży w jaką wstępujemy otwierając firmę. Następny krok to wybór formy opodatkowania. Później czekamy na numer NIP, REGON i działamy w branży jako właściciele przedsiębiorstwa specjalizującego się w sprzedaży damskich perfum.
Sprzedaż internetowa
Aby wzbudzić zainteresowanie naszymi produktami należy zwrócić uwagę na ogólne zasady panujące wśród sprzedawców w internecie. By zainteresować potencjalnych klientów danymi perfumami musimy przede wszystkim realnie ocenić czy cena jaką oferujemy jest podyktowana wnikliwą oceną rynku czy chęcią szybkiego zysku z małym nakładem pracy. Wysoka marża na danym produkcie sprawi, że potencjalny klient szybko odrzuci naszą ofertę i uda się do drogerii, gdzie kupi ten sam produkt w podobnej cenie nie czekając na paczkę i nie ponosząc kosztów dostawy.
Złotym środkiem jest znalezienie produktu w jak najniższej cenie i narzucenie marży, która będzie atrakcyjna dla klienta i opłacalna dla naszej działalności.
Miejsc, gdzie sprzedawcy oferują swoje produkty jest od groma. Do najbardziej popularnych serwisów należy allegro, olx czy sprzedajemy.pl a także mnożące się coraz bardziej grupy na facebooku. Wraz z rozwojem naszej firmy możemy założyć własną stronę www dla naszego sklepu, jednak na początek warto zacząć od portali, które nie pobierają opłat bądź są one minimalne.
Dobrze przedstawiony produkt jest równie ważny jak cena. Profesjonalne zdjęcia produktu, opis zachęcający do kupna oraz wyczerpanie informacji w ogłoszeniu, by kupujący nie musiał dopytywać o rzeczy oczywiste.
Warto zadbać również o możliwość kontaktu z naszą firmą oraz o traktowanie każdej sprawy, skargi czy reklamacji z najwyższym profesjonalizmem i kulturą osobistą, ponieważ bardzo łatwo stracić wypracowaną dobrą opinię przez nieodpowiednie podejście do klienta.
Reklama- nieodłączny element sprzedaży
Nieodzownym elementem sprzedaży jest reklama. Prócz portali sprzedażowych można poruszyć temat oferowanych przez nas perfum na grupach facebookowych np. tych z branży kosmetycznej czy też różnych for internetowych, gdzie ludzie piszą z zapytaniem o ciekawe zapachy.
Bardzo ważna w sprzedaży internetowej jest też terminowość. Jeśli w ogłoszeniu zamieszczamy informacje, że wysyłamy towar w ciągu 24h, to dobrze byłoby wywiązywać się z tego terminu, to spowoduje wzrost zaufania klientów do naszej firmy.
Dobre podejście do klienta, reklama i konkurencyjne ceny są połową sukcesu w biznesie. Tak więc zanim pobiegniemy do urzędu założyć działalność gospodarczą warto mieć biznes plan, rozeznanie w cenach hurtowych oraz rynkowych, a także pomysły na promocje i reklamę.
Sprzedaż damskich perfum przez internet nie wymaga dużego nakładu finansowego jak w przypadku przedsiębiorstw inwestujących w remont lokalu, stojaki czy półki i wysokie comiesięczne czynsze. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które przy niewielkim nakładzie finansowym chcą próbować swoich sił we własnej firmie.