Startupy

Jak zostać kosmetyczką?

Jeśli interesuje Cię praca w branży beauty, zostanie kosmetyczką może być spełnieniem Twoich marzeń. Co jednak zrobić, by osiągnąć sukces i nie spalić biznesu już na starcie? W naszym artykule dowiesz się na co trzeba zwrócić największą uwagę.

Kwalifikacje i umiejętności

Zanim otworzysz biznes, musisz zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Do wyboru masz kilka dróg: najbardziej kompleksową są studia kosmetologiczne. Przygotują Cię do wykonywania różnego rodzaju zabiegów pielęgnacyjnych (np: stylizacja brwi, paznokcie Gdynia, depilacja itp), ponadto dadzą Ci podstawy do wykonywania zabiegów medycyny estetycznej. Takie studia składają się zarówno z zajęć teoretycznych, jak i praktycznych. Inną formą nauki jest szkoła policealna lub ukończenie technikum o specjalnym profilu. Ponadto na rynku pojawia się wiele kursów dla kosmetyczek, które pomagają w poprawie nabytych już umiejętności i odkrywaniu nowych pól działania. Aby zostać dobrą kosmetyczką, na początku musisz skupić się jednak na konkretnej specjalizacji. W czym chcesz być najlepsza i jakie są Twoje aspiracje zawodowe? Drobny biznes czy może luksusowe SPA? Co sprawia Ci najwięcej przyjemności? W tej branży można osiągnąć bardzo wiele, lecz wszystko jest kwestią nabierania doświadczeń i zdolności zaspokajania potrzeb swoich klientów. Musisz wykazywać znaczące zdolności komunikacji interpersonalnej i mieć wyczucie estetyczne. Bez tych cech trudno o sukces.

Działaj legalnie

Mając już konkretną wizję swoich umiejętności i kwalifikacji, musisz skupić się na podejmowaniu dalszych kroków. Otwierając własny biznes kosmetyczny, musisz oczywiście spełniać pewne formalne wymagania – najprościej mówiąc, założyć firmę. Jeśli ten temat Cię niepokoi, warto wybrać się do dobrego biura księgowego, gdzie pracownicy są w stanie pomóc w sporządzaniu odpowiedniej dokumentacji i od razu opracować najkorzystniejszą strategię podatkową. Na początku działalności będziesz mieć pewne ulgi podatkowe, lecz kiedy nie jesteś pewna czy udźwigniesz wszystkie opłaty, możesz wykorzystać inkubatory przedsiębiorczości. Pomagają one początkującym firmom, które stawiają pierwsze kroki na rynku – dzięki nim nie trzeba płacić tak wysokich pieniędzy na utrzymanie legalności biznesu. Możesz też rozejrzeć się za potencjalnymi dotacjami dla młodych przedsiębiorstw, które pomogłyby Ci zakupić niezbędne wyposażenie. Dla zminimalizowania kosztów, możesz rozpocząć jako kosmetyczka „na życzenie”, pracująca u siebie w domu bądź u klienta. Nie będzie wówczas konieczny zakup lokalu.

Postaw na reklamę

Nie możesz zapomnieć o działaniach marketingowych. Najbardziej opłacalne jest stworzenie społeczności wobec swojej firmy – pomaga w tym przede wszystkim internet. Promocja online nic nie kosztuje, a pozwala Ci na dostęp do nieograniczonej liczby klientów. Załóż konta na portalach społecznościowych, udostępniaj zdjęcia i filmiki, pokazując co jesteś w stanie zaoferować swoim klientom. Organizuj też atrakcyjne zniżki i rabaty, na przykład dla osób będących stałymi klientami. Jeśli ludzie będą zadowoleni z Twoich usług, sami będą Cię polecać!