Pielęgnacja psów godnym uwagi alternatywnym pomysłem na biznes
Posiadacze psów przykładają coraz większą uwagę do ich pielęgnacji. Wynika to z faktu, że zaniedbana sierść może stać się siedliskiem pcheł oraz przyczyniać się do szybkiego rozwoju różnorakich szkodliwych mikroorganizmów. Ponadto, sierść, która rzadko jest poddawana koniecznym zabiegom pielęgnacyjnym, może sprowokować pojawienie się alergii u czworonoga. Warto przy tej okazji wspomnieć, że istnieją takie rasy psów, jak na przykład sznaucery, pudle, terriery rosyjskie oraz maltańczyki, których sierść wymaga szczególnej pieczołowitości podczas wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych takich jak strzyżenie czy trymowanie. Wyżej wymienione czynniki sprawiają, że gabinety, które oferują strzyżenie psów, cieszą się coraz większą popularnością u miłośników zwierząt, natomiast fryzjerzy psów, nazywani w branżowej nomenklaturze groomerami, coraz bardziej poszukiwanymi specjalistami. Z tego też powodu usługi dedykowane zwierzętom domowym znajdują się w czołówce najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki.
Psi fryzjer – jak zacząć?
Prowadzenie salonu fryzjerskiego dla psów nie jest obwarowane koniecznością spełnienia rygorystycznych warunków związanych z konkretnymi kwalifikacjami zawodowymi. Psim fryzjerem może zostać praktycznie każdy. Aby jednak nabyć większą pewność podczas wykonywania swojej pracy, warto ukończyć kurs dokształcający przeznaczony dla przyszłych psich stylistów. Ceny warsztatów z tej dziedziny oscylują w granicach 2,5 tysiąca złotych. W biznesie świadczącym usługi z zakresu pielęgnacji psów najważniejszą kwestią pozostaje odpowiedni lokal. Rzeczony lokal musi być na tyle funkcjonalny, aby swobodnie można było prowadzić tego typu działalność. Oznacza to, że w pomieszczeniu powinny znajdować się odrębne miejsca przeznaczone do kąpieli psa, jego strzyżenia oraz późniejszej kąpieli. Oczywiście nie należy zapomnieć o poczekalni dla właścicieli. Wyposażenie lokalu firmy zajmującej się profesjonalną pielęgnacją psów jest kolejnym ważnym aspektem inwestycji. W gabinecie powinny bowiem znajdować się stoły do strzyżenia psa, stanowisko przeznaczone do mycia czworonoga oraz wszelkie niezbędne akcesoria dodatkowe takie jak grzebienie, szczotki, suszarki ręczne, golarki oraz ręczniki. Ważne, by psi stylista posiadał na zapleczu również specjalne środki pielęgnujące takie jak szampony przeznaczone dla długiej lub krótkiej sierści, odżywki oraz tak zwane szampony przeciwkleszczowe. Aby ułatwić sobie wszelkie czynności administracyjne związane z prowadzeniem biznesu, warto zaopatrzyć salon w kasę fiskalną i komputer z niezbędnym oprogramowaniem księgowym.
W przypadku salonu pielęgnacji psów ważna jest także przemyślana reklama. Warto w tym celu nawiązać współpracę z właścicielami sklepów zoologicznych z prośbą o umieszczenie naszych ulotek w widocznym miejscu oraz z redaktorami blogów, których tematyka dedykowana jest czworonogom, którzy mogą umieścić na swoim blogu banery lub linki prowadzące do naszej witryny internetowej. W obecnych czasach dobra strona internetowa stanowi najlepszą reklamę. Dobrze reklamującym się fryzjerem dla psów w internecie jest salon pielęgnacji psów w Krakowie – Kliknij Tutaj i Sprawdź jego ofertę.
Szansą związaną z otwarciem własnego salonu do prowadzenia pielęgnacji psów jest niewątpliwie fakt, że rynek usług dla zwierząt będzie według większości prognoz zyskiwał na znaczeniu w najbliższych latach. Jest to nadal dziedzina niszowa, w której panuje relatywnie niewielka konkurencja. Osoba, która zdecyduje się zrealizować tak specyficzny pomysł na biznes, musi jednak dobrze orientować się w potrzebach, jakie przejawiają właściciele czworonogów oraz umiejętnie zaprojektować strategię reklamową tak, by skutecznie dotrzeć z ofertą do grupy docelowej.