Wiele osób marzy o własnym biznesie, choć niewielu wie, że nie jest to droga wyłącznie usłana różami. Mimo wszystko, jak twierdzi wielu przedsiębiorców – walka o własny biznes jak najbardziej jest tego warta. Jeśli chodzi o poszukiwanie pomysłu na biznes warto spojrzeć na opcję, jaką jest antykwariat. Szczególnie ten, który skupuje i sprzedaje używane podręczniki. Co więcej, wbrew temu co większość osób myśli – nie jest to sezonowy temat, ale rzecz która ma zasadność przez cały rok, sezon – książki się zawsze przydają, a różne grupy odbiorców poszukują różnych tytułów o różnym czasie. Więc jest bardzo różnorodnie – a jak wiadomo nie od dzisiaj, różnorodność się sprzedaje.
Dlaczego jeszcze antykwariat z używanymi podręcznikami ma rację bytu?
→ dla wielu osób jest to jedyna szansa na to, by kupić podręczniki w niższej cenie, a jak wiadomo – książki nowe są naprawdę kosztowne.
→ jeśli uda się postarać o lokalizacje w pobliżu szkoły czy uniwersytetu jest to bardziej niż pewne, że taki biznes będzie się powodził.
Oczywiście wszystko to jest zależne od tego jaki target określimy – każdy kolejny wybór jest uzależniony od grupy docelowej czy też od lokalizacji. Musimy zatem wziąć to wszystko pod uwagę, aby podejmować właściwe decyzje już na tym etapie planowania biznes planu.
Dlaczego antykwariat w mieście studenckim to najlepszy wybór?
Właściwie w powyższych akapitach już możemy znaleźć moc argumentów przemawiających za tą kwestią. Oczywiście samo centrum, jako lokalizacja na antykwariat z podręcznikami może być póki co poza zasięgiem – ale jakaś boczna uliczka w pobliżu miasteczka studenckiego, czemu nie? Czynsz będzie o wiele bardziej przystępny, a efekty takie same, jeśli nie lepsze. Internetowy antykwariat Amicus znajduje się w bocznej uliczce, a swoja działalność prowadzi na terenie całego kraju. Nie lokalizacja decyduje o sukcesie tylko ciekawa oferta. Student – jak wiadomo nie grzeszy zwykle majętnością, a nawet jeśli nie narzeka na budżet, którym dysponuje z całą pewnością znajdzie lepszy pomysł na wykorzystanie oszczędzonych zaskórniaków niż zakup nowych podręczników. Tym bardziej, że jest bardzo prawdopodobne, że zajrzy do nich maksymalnie kilka razy w czasie sesji. Zobaczcie jak to wygląda.
Promocja to podstawa
Jak w każdym innym biznesie i w temacie antykwariatu nie można zapomnieć o tym jak ważna jest promocja i marketing. Bannery, plakaty, anonsy offline i online – wszystko to musi być dobrze przemyślane zarówno pod względem budżetu, którym się dysponuje jak też obranej i określonej wcześniej grupy docelowej.
Statystyki i ogólnodostępne dane wskazują, że koszt początkowego kapitału na założenie antykwariatu również nie jest specjalnie wysoki – zatem jeśli lubisz książki i studentów – taki pomysł na biznes może się okazać idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.