Na czym polega szkolenie z obsługi klienta?
Szkolenie z obsługi klienta jest jednym z bardziej popularnych form edukacji dla wielu pracowników, mniejszych czy większych firm. Wszyscy, którzy mają do czynienia z obsługą klienta, czy to indywidualnego, czy biznesowego, powinni przejść takie szkolenie. Dzieje się tuż po przyjęciu do pracy, jak też w trakcie dłuższego stażu. Przynajmniej co trzy miesiące takie szkolenie jest organizowane i odbywa się nie tylko w siedzibie firmy czy instytucji, ale w ośrodkach szkoleniowych- możesz sprawdzić ofertę firmy szkoleniowej Maciołek&Wspólnicy, która organizuje szkolenia z obsługi klienta: genwhy.pl/szkolenie-obsluga-klienta/. Są to zajęcia weekendowe, podczas których kursanci mogą nauczyć się wielu ważnych zachowań. Główne tematy, jakie są poruszane to komunikacja z klientem, w tym trudne rozmowy, zachęcanie klienta do skorzystania z oferty, przedstawianie informacji czy umiejętność załatwiania reklamacji. Szkolenia dla osób mających do czynienia z klientem bezpośrednim a telefonicznym różnią się od siebie dlatego tak wiele jest na szkoleniach ćwiczeń i symulacji. Bardzo często występują sytuacje trudne, konfliktowe, zachowania agresywne, odmowne, a nawet nachalne, dlatego pracownik obsługi klienta uczy się asertywnego reagowania na takie zachowania. Ponadto jest wiele treści typowo technicznych, tym bardziej że technologia i możliwości komunikacji z klientem zmieniają się diametralnie. Oferta najczęściej trafia do pracowników instytucji państwowych, biur, urzędów, a także pracowników banków, sklepów internetowych czy firm telekomunikacyjnych. Dzięki takim szkoleniom pracownicy zdobywają większą pewność siebie, zachowują się spokojnie, a także potrafią uspokoić klienta czy też wyjaśnić mu sytuację w sposób łagodny.
Kto może prowadzić takie szkolenia?
Szkolenia prowadzone są przez specjalistów z zakresu obsługi klienta, ale i reklamy, marketingu, czy psychologii, gdyż zakres wiedzy jest bardzo szeroki. Notatki są rzeczowe, tak aby można było je wykorzystać w pracy już od kolejnych dni po szkoleniu. Są to zajęcia bardzo wymagające, trwają nawet po 8 godzin, dlatego w międzyczasie są relaksacyjne przerwy. Coraz częściej ośrodki szkoleniowe są budowane w okolicach lasów, czy jezior po to aby kursanci mogli również odpocząć po całym dniu tak ogromnej wiedzy. Koszty ponoszą właściciele instytucji czy firm, natomiast pracownicy jadą na szkolenie za darmo. Wymagana jest jedynie chęć oraz zgoda, a po szkoleniu jest wręczany certyfikat który podnosi kwalifikacje i umiejętności, które na rynku pracy mają spore znaczenie. Firma również na tym korzysta, ponieważ obsługa klienta zmienia się na profesjonalną, a to dla klientów jest najważniejsze. Na szkoleniach kursanci mogą także poznać profile klientów i ocenić jak będą się zachowywać, a także jak można im pomóc. To bardzo ważne aby stać się specjalistą gdyż za tym idzie awans w pracy. Kierownicy czy menadżerowie mają wiedzę na szkoleniach na wyższym poziomie, dlatego często oferta jest przekazywana dopiero na e-maila. Część informacji jest poufnych, tak aby konkurencja nie mogła korzystać z takich samych pomysłów. Mogą to być szkolenia dla handlowców, którzy dodatkowo muszą przekonać klientów do swojego towaru czy usługi.